نوتلا، عمو اسدالله، سیندرلا
🍫 کره‌ی رامک دیگه مثه قدیما دوست بزرگ و کوچک نبود. پکر بود، تو خودش بود. آخه یه مدتی بود که حیرون نوتلا شده بود و الان از تو کف بازی رو برا شما گزارش می‌کرد. از اونجا که رامک کره‌ی پیگیری بود، با پشتکار دنبال یه راه برای نزدیک شدن به نوتلا بود. بعد یه ذره تفحص، فهمیده بود که نوتلا شیفته‌ی آفتاب گرفتنه! با این‌که اینقدرا هم این موضوع برا خودش جذاب نبود حس میکرد ادای علاقه‌مندا رو درآوردن یه راه خوبه برا نزدیک شدن به نوتلا. رفت یه ذره راجع به آفتاب گرفتن تحقیق کرد. از مزایای ویتامین دی و... خوند و با همین موضوع چند دفعه‌ای سر صحبتو با نوتلا باز کرد. اولا همه‌چی خوب پیش میرفت اما کم‌کم خسته شده بود از صحبت راجع به آفتاب گرفتن و این خزعبلات. با اکراه حرفای نوتلا رو گوش میداد و با اشتیاق به خودش فحش میداد. تا یه روز نوتلا دعوتش کرد برن سواحل خلیج همیشه مکزیک برا آفتاب گرفتن. آفتاب گرفتن همانا و به چخ رفتن کره همان!

👴🏼 طاهره دیگه مثه قدیما ابریشمی نبود. پکر بود، تو خودش بود. آخه یه مدتی بود که حیرون عمو اسدالله شده بود و الان از تو کف بازی رو برا شما گزارش می‌کرد. از اونجا که طاهره بچه پیگیری بود، با پشتکار دنبال یه راه برای نزدیک شدن به عمواسدالله بود. بعد یه ذره تفحص، فهمیده بود که عمو شیفته‌ی آفتاب گرفتنه! ولی طاهره از این سوسول بازیا خوشش نمیومد. پس دنبال علایق دیگه عمو رفت ولی از اونا هم خوشش نمیومد. با خودش گفت این لعنتی چی داشته که من شیفته‌ش شدم پس؟ «حتما یه چیزی داشته دیگه» بعد اندیشه‌ی فراوان متوجه شد که عمو رو اولین بار تو یه جای ناجور دیده. آره! خودشه! اون عاشق مردای عیاش و بی‌بندوبار بود. پس الان یه نقطه‌ی مشترک بینشون هست. فوقع ما وقع

👠 پرنس هری دیگه مثه قدیما دوک ساسکس نبود تا اونجا که سیندرلا شیفته‌ی آفتاب گرفتنه و پرنس هری از این سوسول بازیا خوشش نمیاد. پس پرنس دنبال علایق دیگه سیندرلا رفت ولی از اونا هم خوشش نمیومد. با خودش گفت این لعنتی چی داشته که من شیفته‌ش شدم پس؟ بعد اندیشه‌ی فراوان متوجه شد که حتی دلیل خاصی هم برای این شیفتگی نداشته. به کتاب حضرت شکسپیر تفالی زد:
🏀 عقل در شرحش چو خر در گل بخفت
⚽️ شرح عشق و عاشقی هم عشق گفت

ولی همونطور که عرض کردم پرنس از این سوسول بازیا خوشش نمیومد و صد البته مرجع تقلیدش هم سهراب بود:
🦠 یادمان باشد اگر خاطرمان تنها ماند
🧬 طلب عشق ز هر بی سر و پایی نکنیم
💉 گر که دلتنگ از این فصل غریبانه شدیم
💊 تا بهاران نرسیده ست هوایی نکنیم

رضا عساکره (@Reza_Abdolhakim)