"تنهایی داره ما رو به کشتن می‌ده، بدتر از چاقی، بدتر از سیگار"

https://www.youtube.com/watch?v=n3Xv_g3g-mA

https://www.dideo.ir/v/yt/n3Xv_g3g-mA

من خودم آدمی هستم که از تنها بودن لذت می‌بره، یعنی وقتی دور و ورم شلوغ باشه برام سخت می‌شه کار کنم. ولی توی بازه‌هایی تنها شدم، یعنی حس می‌کردم آدم‌های دور و ورم منو دوست ندارن و بلعکس. اتفاقا همین افکار من باعث شد اون‌ها پس زده بشن. 

چیز جالبی که این ویدئو می‌گه که مثل خیلی چیزهای دیگه، دنیا مدرن این تنهایی رو یه جورهایی داره به ما تحمیل می‌کنه، اما از اون سمت ساختار بیولوژیک‌مون درد تنهایی رو مثل درد فیزیکی برامون سخت می‌کنه، چون حداقل توی زمان‌های قدیم اگه از اطرافیانت جدا می‌شدی می‌مردی. یعنی به عبارتی انتخاب طبیعی (اگه قبولش داشته باشیم) ما رو به سمت اجتماعی شدن برده.

نکته‌ی جالب دیگه‌ای هم که داشت این بود که وقتی تنهایی برات مزمن می‌شه، توی یک چرخه‌ی بازخورد دهنده‌ی منفی، تنهایی رو بیشتر برای خودت انتخاب می‌کنی، یعنی هر حرکت اطرافیانت رو بر ضد خودت می‌دونی و ازشون دوری می‌کنی، در صورتی که ممکنه اون‌ها خیرت رو بخوان.

خلاصه این که تنهایی رو مشکلی از خودمون ندونیم، و سعی کنیم توی تنهایی‌های هم‌دیگه از هم دل‌آزرده نشیم و همراه هم باشیم ^_^


(آرش پوردامغانی)

#دیدگاه