دستیار آموزشی

تا حالا شده از خود بپرسید چرا دستیار آموزشی می‌شوید؟  خاطره‌ای دارم از درسی که چند سال قبل در دانشکده برداشته بودم. تی‌ای‌های این درس تاثیری که در یادگیری درس برای من گذاشتند نه تنها مثبت نبود بلکه به مقدار زیادی منفی بود. چیزی نمی‌گویم چه کردند و چه شد ولی هر وقت فکر می‌کنم خونم به جوش می‌آید! البته استاد درس را هم کم مقصر نمی‌دانم. در هر صورت من این درس را درست یاد نگرفتم و هروقت هم صحبتش پیش میاد حس بدی بهم القا میشه. 

این خاطره رو گفتم که تاثیر تی‌ای‌های یک درس را روی یادگیری و ایجاد علاقه به‌‌ یک درس یا حتی به یک فیلد نشان دهم. از طرف دیگر مثال‌های خوبی هم در ذهنم هست که بسیار تاثیر مثبتی در یادگیری درس و حتی علاقه‌مند شدنم به اون درس و فیلد داشته‌اند. 

الان چندین سال از آن سال‌ها گذشته و خودم تی‌ای و سر‌تی‌ای تعداد زیادی درس بوده‌ام و هستم. چیزی که الان میبینم نگاه ابزاری به تی‌ای شدنه. دانشجو‌ها تی‌ای می‌شوند تا ریکام بگیرند و بعضا کمترین احساس مسئولیتی نسبت وظایف خود و  نقش مهمی که می‌توانند در بهتر ارائه شدن یک درس  داشته باشند را در نظر نمی‌گیرند. 

خیلی طولانی نمی‌کنم و حرف آخر : ممکن است در آینده محقق خوبی بشوید که تاثیر کار‌هایتان روی اطرافیان و جامعه خیلی ملموس نباشد ولی شاید تاکید می‌کنم شاید این تنها فرصتی باشد که می‌توانید از طریق آموزش تاثیر مثبتی از خود به جای بگذارید.


(ناشناس)

#آموزش #نقد