اگه از شما بپرسن تفاوت بین دانشگاه و دبیرستان چیه، چی میگید؟
انقدر تفاوتها زیاده که شاید اصلا طرح پرسش عجیب بنظر برسه. ولی از نظر من، تفاوت اصلی تو چیزی غیر از اون جریان و هدف اصلی یا همون 'درس خوندن' عه.

ما تا قبل از این همیشه مصرف کننده بودیم؛ چه تو خونواده که پدر و مادر باید نیازهای اصلیمونو تامین میکردن چه تو مدرسه که معلما و مشاورا و ... همه درحال تلاش برای این بودن که خدماتی رو به ما ارائه کنن و ما هم مصرف میکردیم.

ما میتونیم توی دانشگاه هم فقط درسمونو بخونیم و نمره مون هم خوب بشه؛ ولی بنظر من تفاوت اصلی و "فایده ی" دانشگاه تو همین جریان های ظاهرا خارج از برنامه ی اصلیه. کارهایی مثل تشکل های دانشکده ای و دانشگاهی یا حتی تی ای شدن. جایی که این فرصت رو داریم برای اولین بار در یک قالب نیمه جدی، ارائه دهنده باشیم و بقیه از خدمات ما استفاده کنن و در مقابل کیفیت کارمون مسئول باشیم.
این فرصت رو داریم تا چالش ها، سختی های کار کردن رو لمس کنیم و مسائل رو از زاویه ی دید ارائه دهنده ها هم ببینیم. این جوری گستره ی فکری آدم رشد میکنه و ازون حالت طلبکار منشانه ای که متاسفانه توی جامعه ی ما وجود داره و همه مشکلو از یه جای دیگه میبینن دور تر میشه.

بنظرم فایده ی اصلی ای که آدم از دانشگاه میتونه کسب کنه همینه! اینه که دانشگاهو شبیه یه زندگی میکنه. درس خوندن چیز مهمیه از نظر من ولی همزمان فکر میکنم اگه یکی در تمام طول دانشگاه فقط درس بخونه ضرر کرده!

(کیانوش عباسی)
#دانشکده #دیدگاه